مقایسه انواع بلوک ساختمان به گزارش آرمان شرق

ارائه دهنده بلوک سبک سیپورکس، هبلکس و ابزارآلات نوین ساختمانی

مقایسه انواع بلوک ساختمان به گزارش آرمان شرق

۴ بازديد

 

مقایسه بلوک های ساختمان

بلوک‌های ساختمانی متنوعی برای ساخت و ساز و احداث بنا ها وجود دارند. هر کدام از این بلوک‌ها شامل مزایا و معایب خاص خودشان هستند و وظایف مختلفی در صنعت ساختمان سازی بر عهده دارند.

از انواع مختلف آن‌ها می‌توان به بلوک هبلکس، بلوک‌های اتوکلاوی، بلوک‌های سبک، بلوک سیمانی و بلوک aac اشاره کرد.

در ادامه قصد داریم برای شما به معرفی این بلوک‌ها و همچنین ویژگی‌های هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم، با سیپورکس (siporex.ir) در ادامه این مطلب همراه باشید.

بهترین بلوک ساختمانی کدام است؟

بلوک سیپورکس به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بلوک‌ها برای صنعت ساختمان‌سازی شناخته شده است. از این بلوک بیشتر از ۸۰ سال بوده که استفاده می‌شود و بر طبق یک شیوه‌ی خاص تولید می‌گردد‌.

بررسی انواع بلوک ساختمان

  • بلوک هبلکس

بلوک هبلکس نوع جدیدی از بلوک‌های بتن هوادار اتوکلاوی است. نام دیگر این بلوک AAC می‌باشد و بسیار سبک وزن هستند. مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها، مخلوط سیمان، شن و آب است.

بلوک هبلکس عایق حرارتی خوبی بوده و برای استفاده در ساختمان‌ها از محبوبیت بسیار بالایی در بین پیمانکاران ساختمانی برخوردار است. همچنین به صورت آماده در بازار عرضه می‌شوند.

بررسی مزایا و معایب بلوک هبلکس

این مصالح ساختمانی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی است. مزایای بی‌نظیری مانند: سبک و قابل حمل بودن، نصب آسان و سریع، عایق صوتی و حرارتی خوب، همچنین قیمت به صرفه‌‌ای دارند.

اما بلوک هبلکس نیز همانند دیگر مصالح، دارای معایبی است که شامل: ظرفیت باربری محدود، نیاز به مراقبت ویژه برای جلوگیری از شکستن، همچنین خوردگی در برابر شرایط جوی، می‌باشند.

بررسی ابعاد، قیمت و نحوه‌ی خرید بلوک هبلکس

بلوک هبلکس در ابعاد و اندازه‌های مختلف در دسترس می‌باشد. به همین دلیل افراد برای خرید بلوک هبلکس باید به ابعاد آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و نوع مناسب را مطابق با نیاز خود خریداری نمایند. قیمت بلوک هبلکس نیز تابع عوامل گوناگونی مانند، ابعاد، جنس و تولید کننده آن دارد. بهتر است برای دریافت اطلاعات از قیمت بلوک هبلکس، با فروشگاه‌های ساختمانی تماس بگیرید.

  • بلوک AAC

بلوک‌ ACC از مواد تشکیل دهنده‌ی سیمان، شن، آهک و پودر آلومینیوم ساخته شد‌ه‌اند که برای ساخت دیوارها در ساختمان سازی از آن‌ها استفاده می‌گردد. سبک و کم حجم بودن بلوک AAC سبب شده تا سرعت اجرای آن‌ها به شدت بالا باشد و به یک جایگزین پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز برای دیگر مصالح ساختمانی تبدیل شود.

بلوک aac

بررسی مزایا و معایب بلوک‌ACC

از مزایای بلوک AAC می‌توان به حفظ کیفیت و استحکام ساختمان، همچنین عایق حرارتی و راحتی در نصب آن‌ها اشاره کرد. از معایب بلوک AAC نیز می‌توان بالا بودن قیمت آن‌ها و افزایش هزینه ساخت و ساز، حمل و نقل سخت آن‌ها و همچنین وابستگی به توزیع کننده‌های خاص را نام برد.

 بررسی ابعاد، قیمت و نحوه‌ی خرید بلوک AAC

بلوک AAC دارای ابعاد متنوعی است. اما به طور معمول ابعاد استاندارد برای این محصول ۲۰x20x40  و یا ۶۰x20x20 سانتی‌متر می‌باشد. قیمت بلوک ACC نیز به نوع کیفیت، ضخامت آن‌ها و همچنین تولید کننده آن دارد. ممکن است نرخ این محصول به هر دلیلی با نمونه مشابه آن دارای تفاوت قیمت باشد،برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت سیپورکس به نشانی (siporex.ir) مراجعه نمایید.

  1. بلوک سبک

بلوک سبک و یا همان بلوک پوکه‌ا‌ی جزو محبوب‌ترین ابزار ساختمان محسوب می‌شوند. به دلیل مزایای فراوان آن‌ها، امروزه استفاده از بلوک سبک در ساخت و سازها شیوع بسیاری پیدا کرده است، همچنین به بهبود و عملکرد ساختمان‌ها کمک شایانی می‌کند.

بلوک سبک

بررسی مزایا و معایب بلوک سبک

همانگونه که ذکر کردیم بلوک سبک دارای مزایای بیشماری است. از مهمترین آن‌ها می‌توان به کاهش وزن سازه‌ها، کاهش مصرف انرژی، ساخت سریع بدون نیاز به کارگران زیاد و کاهش هزینه‌های حمل و نقل اشاره نمود. از معایب بلوک سبک میتوان به حساسیت بیشتر به زلزله، حفاظت کم در مواقع حریق، مشکلات بازتاب صدا و آسیب پذیری در برابر خوردگی، اشاره کرد.

بررسی ابعاد، قیمت و نحوه‌ی خرید بلوک سبک

ابعاد بلوک سبک، بسته به محل اجرای آن‌ها دارای تفاوت‌هایی است. به طور مثال برای دیوار‌های داخلی از ابعاد ۷*۲۰*۴۰، همچنین برای دیوارهای خارجی ۱۵*۲۰*۴۰ می‌توان استفاده کرد. ابعاد این مصالح ساختمانی متنوع بوده و پیمانکاران می‌توانند با توجه به نیاز خود آن‌ها را خریداری کنند. قیمت بلوک سبک متغیر بوده و نسبت به بلوک‌ سنگین ارزان قیمت‌تر هستند.

  1. بلوک سیمانی

در صنعت ساختمان سازی، بلوک سیمانی یک نوع مصالح ساختمانی هستند که از مخلوط سیمان، شن و آب تولید می‌شوند. این بلوک‌ها به عنوان یک واحد ساختمانی استفاده می‌شوند و برای احداث اسکلت دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، پشتیبانی از سقف و کف، ایجاد دیوارهای جداکننده، ساخت آتش‌بندها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بررسی مزایا و معایب بلوک سیمانی

مهمترین مزایای بلوک سیمانی قدرت فشاری بالای آن‌ها، عایق بودن در برابر رطوبت و حرارت، همچنین صدا، مقاومت در برابر حریق و بازیافت پذیری آن‌ها می‌باشد. اما بلوک سبک دارای معایبی نیز بوده که می‌توان به وزن بالای آن‌ها، نیاز به کارگران خاص برای نصب و مناسب نبودن برای ساختمان‌های بلند، اشاره کرد.

بررسی ابعاد، قیمت و نحوه‌ی خرید بلوک سیمانی

ابعاد بلوک سیمانی نیز مانند دیگر مصالح ساختمانی متغیر بوده و ابعاد استاندارد آن‌ها حدود ۲۰x20x40 است. قیمت بلوک سیمانی نیز براساس کیفیت و ابعاد تعیین می‌گردد. هنگام خرید بلوک سیمانی نیز باید دقت شود آن‌ها را به ابعاد مناسب برای اجرای پروژه سفارش دهید.

نتیجه گیری

با بررسی تفاوت‌های قابل توجه انواع بلوک ساختمان، بلوک‌های سبک، بلوک‌های هبلکس و AAC در صنعت ساخت و ساز، شناخت ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک از این مصالح، مهندسان و پیمانکاران را قادر می‌سازد تا مناسب‌ترین گزینه را برای پروژه‌های ساختمانی خود انتخاب کنند. این بلوک‌ها به عنوان مجموعه‌ای متنوع، نقش مهمی در عملکرد، استحکام و دوام ساختمان‌ها دارند. بنابراین، انتخاب درست و مناسب بلوک ساختمانی در هر پروژه به کارایی و پایداری ساختمان برای سال‌های آینده کمک خواهد کرد.

درک مزایا و محدودیت‌های خاص هر نمونه از بلوک‌ها، امکان تصمیم‌گیری آگاهانه و به دست آوردن نتایج مطلوب را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، بلوک‌های سیمانی به دلیل استحکام و دوام خود شناخته می‌شوند و آن‌ها را برای کاربردهای باربر مناسب می کند، در حالی که بلوک‌های سبک به دلیل وزن پایین، حمل و نقل و سرعت ساخت و ساز آسان‌تری دارند. بلوک‌های هبلکس با ویژگی‌های عایق و ماهیت سبک خود، برای سازه‌های کم مصرف ایده‌آل هستند. از طرفی بلوک‌های AAC عایق حرارتی عالی و سبک وزن هستند که به کاهش بار ساختمان و زمان ساخت سریع‌تر کمک می کند.

برای اطلاع دقیق از قیمت‌ انواع بلوک، بهتر است با کارشناسان سیپورکس از طریق شماره ۰۲۱۸۸۷۸۰۴۸۰ تماس حاصل نمایید و در این زمینه مشورت کنید، همچنین برای بررسی انواع بلوک میتوانید به وب سایت سیپورکس به آدرس siporex.ir نیز مراجعه نمایید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.